Pensionärsresa - Västergötland med Läckö Slott

(2 dagar)

Följ med på en seniorresa till vackra Västergötland. Här besöker vi gamla herresäten, får lära oss allt om "bondens år" och besöker en domkyrka. Huvudattraktionen är självklart fina Läckö Slott, där vi får oss en guidad tur.

Dag 1: Vi inleder med Torpa Stenhus och besöker Cesargården

Tidigt på morgonen lämnar bussen Alvesta med pigga och glada resenärer och vi styr kosan mot vårt första stopp i Västergötland – Torpa Stenhus. Här bjuds vi på förmiddagskaffe innan det är dags för en guidad tur där vi får se och lära oss allt om detta speciella herresäte.

Färden går sedan vidare mot Östa Tunhem och Cesargården. Ägaren guidar oss igenom ”Bondens År” innan det är dags för lunch.

Åter tillbaka i bussen får vi se fina landskapsbilder utanför fönstren när vi kör mot dagens slutmål – Lidköping. Vi checkar in på vårt hotell som ligger mitt i centrala staden. Innan middagen på kvällen har vi lite ”egen tid” i staden – så det är fritt att spendera tiden som man själv vill.

Dag 2: Dags att besöka Läckö Slott och Tivedens Domkyrka

Efter en god frukostbuffé tar vi oss ut till Läckö Slott där en guide väntar på att få visa oss runt på slottet. Innan vi äter lunch i slottets restaurang har vi tid att strosa omkring på slottsdomänerna i egen takt. Mätta och fortsatt glada äntrar vi bussen som tar oss till Udenäs Kyrka eller Tivedens Domkyrka som den kallas i folkmun. Efter att vi har beskådat denna fina, stora byggnad är det så dags att åka söder över igen. Vi stannar till i trakterna kring Habo för en fika innan vi kör vidare mot Alvesta. Beräknad hemkomst ca 19.30.

Detta är endast ett förslag på hur resan kan se ut. Vi anpassar alltid turen efter era önskemål.

Pris information

Eftersom varje resa anpassas efter era krav och önskningar så ger vi inga priser här.

Vill du ha en offert eller beställa vår resebroschyr?

Ring oss på 0372-400 20 eller skicka ett mail till: info@ryssbybygdensbuss.se

Läckö Slott

Ryssbybygdens Buss AB, Tel: 0372-40020    -    info@ryssbybygdensbuss.se    -    www.ryssbybygdensbuss.se